Hierbij enkele publicaties over de sponsoractiviteiten van afgelopen jaren:

De ondernemende golfclub: artikel in serie SportFM (maart 2018): sfm-18-1-golf-bunnik

Uniek seizoenskaartconcept ‘Pay per point’ van FC Den Bosch (nov 2017)sfm-1705-low-36-39

Eerste artikel in serie over de ‘ondernemende’ club: tennisvereniging Rhijnauwen (sep 2017): sfm-1704-low-24-27-rhijnauwen

Presentatie voor NOC*NSF / VSU congres Sportief Verbinden over sponsoring voor sportverenigingen: (sep 2016)presentatie-vsu-20092016-versie-2-0

1e artikel over onmiverenigingen en de wijze waarop zij ‘organisatorisch’ (en qua sponsoring) ingericht zijn. In dit stuk wordt de Utrechtse vereniging Kampong uitvoerig belicht (april 2016): SFM 16.02 low3 18-21

Serie van 5 artikelen over de doelstellingen van sponsoring: bekendheid, imago, hospitality, goodwill en sales-activatie. Geschreven voor SportFM, een magazine gericht op bestuurders bij amateur sportverenigingen (2015/2016): Reader sportsponsoring

Interview met Paul Boehlé (en de betrokken directeur) in het blad Schaatsen over het beëindigen door Essent van de jarenlange sponsoring van het internationale schaatsen (gepubliceerd in 2014): Download pdf.

Interview met Paul Boehlé in het magazine Sponsor Tribune over de transitie van Essent: de schaats-“exit” en de visie op nieuwe kansen: sponsoring 2.0 (uit juni 2013): Download pdf.